Nå kan lag og organisasjoner søke om tettstedsmidler

Har ditt lag eller organisasjon et godt prosjekt eller tiltak som legger til rette for aktivitet og trivsel i sentrum eller bygdene? Da kan det søke om tettstedsmidler.

Kommunestyret satte i 2022 av midler på et fond for tettstedsutvikling, som raskt kan benyttes til mindre trivselstiltak når det dukker opp gode prosjekter. Midlene disponeres av teknikk-, miljø- og kulturutvalget, som behandler søknader fortløpende.

Eksempel på tiltak kan være lekeanlegg, utendørs treningsapparater, utendørs aktivitetsområder, benker og bord, gapahuker, stiutbedringer med mere.

Midlene kan benyttes i hele kommunen, og det er et krav at tiltaket skal være utendørs og tilknyttet områder som Sunndal kommune eier.

Det er lag og foreninger og kommunale tjenester som kan søke om midlene.

Les mer om ordningen og hvordan du søker