Nytt regelverk
Endringene i regelverket medfører at offentlige oppdragsgivere med anskaffelser omfattet av del II og del III i forskrift om offentlige anskaffelser minimum må ha tilgang til en elektronisk løsning for utveksling av anskaffelsesdokumentene, forespørsler om å delta i konkurranse, bekreftelse av interesse og innlevering av tilbud fra 1. juli 2018.
Konsekvenser for leverandører
I Sunndal kommune skal systemet også benyttes i anskaffelser etter del I i forskriften, anskaffelser over kr 100 000. Dette som ett ledd i arbeidet med økt digitalisering av dagens manuelle arbeidsprosesser.
Det er ikke lenger anledning til å levere inn tilbud til Sunndal kommune pr papir. Alle tilbud må leveres via Mercell som er vår leverandør av denne elektroniske løsningen.
Anskaffelser over nasjonal terskelverdi: ligger på Doffin som vanlig. Man blir her rutet videre til Mercelløsningen.
Anskaffelser under nasjonal terskelverdi: inviterte leverandører mottar en mail fra Mercelløsningen med invitasjon til konkurranse.
Nærmere informasjon om løsningen
Mercell sin nettside
"Hvordan få opp veiledning for innlevering av tilbud i Mercell".. (PDF, 3 MB)