Ny digital løsning for byggesak

Sunndal kommune har tatt i bruk en ny digital løsning for byggesak, eByggesøk, som er både en veileder og en søknadsløsning.  I Sunndal kommune er det gratis å bruke eByggesøk, og du får også lavere byggesaksgebyr hvis du leverer digital søknad enn om du leverer på papir.

eByggesøk er en digital veileder og søknadsløsning som hjelper deg som innbygger å finne ut om du må søke om tillatelse til kommunen med ditt prosjekt, og om du kan fylle ut og sende søknaden selv.

I tillegg hjelper eByggesøk deg med både utfylling og innsending av den digitale byggesøknaden - fra nabovarsel til ferdigattest.

Det vil bli raskere behandlingstid, mindre feilretting, kommunens ansatte sparer mye ressurser i saksbehandling og søknaden er komplett når den leveres.

I Sunndal kommune er det gratis å bruke løsningen, og det er også vedtatt lavere byggesaksgebyr om du bruker digital løsning, enn om du søker på papir.

Les mer om hvordan du kan søke her.Illustrasjon med dame som jobber på PC