Telefonvarsling

Noen ganger oppstår det situasjoner som gjør at vi ønsker å varsle deg raskt, eller være sikre på at du har mottatt beskjeden fra oss. 

Da varsles du via telefon, og du mottar en SMS eller en talemelding (for deg som bare har fasttelefon) med nødvendig informasjon.

Hvordan finner vi deg?

Vi benytter tre ulike registre for å nå ut med informasjon og varsler til deg:

  1. Privatpersoner: kontaktinformasjon hentes fra DIFIs kontaktregister (Altinn), i tillegg til fra nummeropplysnigen 1881. Vi anbefaler deg å legge inn ditt mobiltelefonnummer og din epostadresse i dette felles nasjonale kontaktregisteret. De fleste henvendelser fra det offentlige vil hente din kontaktinformasjon herfra, for eksempel angående selvangivelsen.
     
  2. Bedrifter: bedrifter på en adresse hentes fra Enhetsregistret. Kontaktdata på bedriften hentes fra Altinn. Bedrifter med flere adresser bør registrere disse som underenhet hos Brønnøysundregistrene
    Bedrifter kan med fordel registrere nøkkelpersoner/kontaktpersoner i Tilleggsregisteret. Det betyr at flere kontaktpersoner i bedriften vil motta varsel når det sendes ut. Det kan registreres opptil 6 mobilnummer per adresse. 
     
  3. Tilleggsregisteret: dette kan du benytte dersom du ønsker å motta varsler for en bedrift (kontaktperson) eller for en adresse som du ikke er registrert med bostedsadresse på (pårørende). Tilleggsregisteret oppdaterer du via nettsiden varslemeg.no

 

Har du ikke blitt varslet?

 

Hva kan du gjøre?

Oppdater opplysningene dine og meld alltid flytting til Folkeregisteret.

Bor du på et annet sted enn der du er folkeregistrert,  kan du registrere ditt telefonnummer på din adresse i vårt Tilleggsregister. Husk å endre hvis du flytter. 

Slik registrerer du ditt telefonnummer i kommunens tilleggsregister
Gå inn på https://www.varslemeg.no, velg Tilleggsoppføring – Legg til ditt telefonnummer (velg Privat)

 

Ofte stilte spørsmål om telefonvarsling

Hvordan virker varslingen?

Meldingen sendes som SMS til mobiltelefoner, epost og en automatisert talemelding til fasttelefon. Talemelding leses inn som "tekst til tale". På slutten av meldingen blir du bedt om å taste: 1 - for å bekrefte at du har oppfattet meldingen 9 - dersom du ønsker å høre meldingen en gang til.

Er mitt mobilnummer registrert?

Vi sender varsling til alle som er folkeregistrert på en berørt adresse i Folkeregisteret og henter dine kontaktopplysninger fra Difis kontaktregister. Så lenge du har registrert dine kontaktopplysninger i Difis kontaktregister/Altinn vil du bli varslet. 

Din oppføring kan du sjekke ved å logge deg inn her: https://www.norge.no/nb/oppdater-kontaktinformasjon

Jeg har hemmelig nummer. Blir jeg varslet?

Varsling 24 varsler ikke hemmelige nummer. Hvis du allikevel ønsker å få varsel fra din kommune, gjør en tilleggsoppføring på varslemeg.no. Kryss av for "hemmelig nummer".

Hvordan får jeg varsel for andre adresser enn min bostedsadresse?

På varslemeg.no kan du legge inn tilleggsadresser som du ønsker varsel for. Dette kan gjelde barn i studentbolig, dine foreldres bolig eller en fritidseiendom. Slik gjør du:

  • Under "Tilleggsoppføring" klikker du "Legg til ditt telefonnummer".
  • Skriv inn ditt mobilnummer og klikk "Send".
  • Du mottar en kode på sms, som du bruker for logge deg inn.
  • Her kan du legge til andre adresser du vil varsles for. Navn = den som bor på adressen du registrerer.
Jeg bor i borettslag/blokk/sameie. Blir alle på min adresse varslet?

Alle enheter i et borettslag eller sameie blir varslet hvis du er registrert i «kontaktregister for offentlig forvaltning».

Hvordan kan jeg se hvilke adresser jeg får varsel for?

På varslemeg.no kan du sjekke andre varslingsadresser som er oppført på ditt mobilnummer, utover din offisielle bostedsadresse som du er registret med i «kontaktregister for offentlig forvalting». Slik gjør du:

  • Under "Tilleggsoppføring" klikker du "Legg til ditt telefonnummer".
  • Skriv inn ditt mobilnummer og klikk "Send".
  • Du mottar en kode på sms, som du bruker for logge deg inn. Her ser du listen over adresser registrert på ditt mobilnummer.
  • Her kan du også slette adresser eller legge til flere.

Kontaktinformasjon

Sunndal kommune
E-post
Telefon 71 69 90 00

Betjent sentralbord: 09.00 - 15.00

Åpningstider

Mandag – fredag: 08.00–16.00 (15.00 sommer)

 

Sommer- og vintertid

Sommertid: 1. mai - 31. august

Vintertid: 1. september - 30. april

Adresse

Postadresse
Postboks 94, 6601 Sunndalsøra

Besøksadresse
Sunndal rådhus, Romsdalsvegen 2, Sunndalsøra