Fakturering og forfall

Digital utsending av fakturaer

Sunndal kommune sender ut alle faktura digitalt. Målet er klart: mindre papir – mer digitalt! 

Dette gir en smidigere fakturadistribusjon til alle som mottar faktura fra Sunndal kommune. Du kan da betale fakturaen med et tastetrykk. Har du for eksempel eFaktura og AvtaleGiro, håndterer du fakturaene dine som vanlig der.

Les mer om digital utsending av faktura.

 

Forfall kommunale krav

Kommunale avgifter* 20. mars, 20. juni, 20. september og 20. desember
Helse og omsorgstjenester 30. i hver måned
Husleie 20. i hver måned
Barnehage/SFO 15. i hver måned (betalingsfri i juli)
Annet 30 dagers betalingsfrist


Har du spørsmål vedrørende grunnlaget for fakturaen, må du ta kontakt med den tjenesten det gjelder.

Kommunale avgifter

Kommunale avgifter faktureres fire ganger i året.

Renovasjonsavgifter

Fra 01.01.2020 er alle renovasjonstjenester satt bort til ReMidt IKS. Du vil da motta faktura for renovasjon fra ReMidt, og ikke som en del av kommunale avgifter. Renovasjonsavgiften faktureres i fire terminer. 

Spørsmål knyttet til kommunale avgifter rettes til Merete Hoås Sveen.

Fakturaoversikt 

På Min Side kan du få oversikt over dine fakturaer fra kommunen, samt be om betalingsutsettelse.
Du kan enkelt logge deg på Min Side med ID-porten.


Purring/innfordring

Dersom du ikke betaler faktura innen forfallsdatoen, vil du få purring med purregebyr.

Les mer om purring og innfordring.

Kontaktinformasjon

Sunndal kommune
E-post
Telefon +47 71 69 90 00

Betjent sentralbord: 09.00 - 15.00

Postmottak Karin Haugen
Økonomikonsulent / postmottak økonomi
E-post
Merete Hoås Sveen
Økonomikonsulent
E-post