Åpent møte og midtveispresentasjon om Tettstedsprosjektet 27. februar

Arbeidet med Tettstedsprosjektet er nå om lag midtveis i prosessen, og arkitektene inviterer til nytt åpent møte, på Sunndal folkebibliotek.  De vil vise frem hva de har jobbet med så langt, og ønsker innspill til den endelige planen for sentrum, og hvordan vi best kan legge til rette for trivsel og vekst i Sunndalsøra sentrum.

Regnskapet 2023 Sunndal kommune

Sunndal kommune har avlagt regnskapet for 2023 med et netto driftsresultat på 5 mill kroner. Klikk på lenken under for å se regnskapet.

Eiendomsskattelistene for 2024

Nå er eiendomsskattelistene lagt ut til offentlig ettersyn. Du finner dem i lenkene nedenfor.

Informasjon fra Sunndal kommune vedrørende ekstremværet «Ingunn»

Ekstremværet «Ingunn», eller «lillesøstera» ga ikke særlig kraftig utfall innenfor Sunndal kommune sin geografiske grense bortsett fra noen strømbrudd og nedblåst takstein. Det skal vi være glade for. Kommunen opplever en del misnøye rundt varsling om ekstremvær og lignende, misnøyen går ut på ulv-ulv problematikken. Kommunen tar misnøyen på alvor, og videreformidler dette til relevante beredskapsaktører. Vi ønsker ingen ulv-ulv situasjon, men grunnregelen er at det det bedre å varsle en gang for mye enn en gang for lite.

Kurs om søvn og søvnvansker fra 13. februar

Sliter du med søvn eller ønsker du å lære mer om søvn og søvnvaner?  "Sov godt" -kurs om søvn og søvnvansker starter opp 13. februar,  og er åpent for alle som ønsker å delta.

Pårørendeskole 2024 starter opp i februar

Sunndal kommune arrangerer "Pårørendeskole" vinteren 2024 (februar–mars), et undervisningstilbud til deg som har omsorg for mennesker med demenssykdom.

Ekstremværet Ingunn - stengte skoler og reduserte tilbud onsdag 31. januar

Sunndal kommune ber innbyggerne ta forhåndsregler i forbindelse med ekstremværet "Ingunn".   På grunn av innstilt skoleskyss, blir skolene stengt onsdag 31. januar. Også flere andre kommunale tilbud holder stengt onsdag.

Ny digital løsning for byggesak

Sunndal kommune har tatt i bruk en ny digital løsning for byggesak, eByggesøk, som er både en veileder og en søknadsløsning.  I Sunndal kommune er det gratis å bruke eByggesøk, og du får også lavere byggesaksgebyr hvis du leverer digital søknad enn om du leverer på papir.

Nå kan lag og organisasjoner søke om tettstedsmidler

Har ditt lag eller organisasjon et godt prosjekt eller tiltak som legger til rette for aktivitet og trivsel i sentrum eller bygdene? Da kan det søke om tettstedsmidler.

Søker flere kveldskråker

Sunndal kommune v/ ungdomssenteret og Frivilligsentralen driver ordningen med “kveldskråker”,  og søker flere frivillige som vil bidra som “kråker”.  Målet er flere synlige voksne i sentrumsgatene på dager der ungdommer samles og oppholder seg i sentrum.