Rapport fra klorbehandlingen i Driva og Litledalselva

2022 var det første med kjemisk behandling i Drivaregionen. I de to elvene Driva og Litldalselva ble kloramin brukt som hovedkjemikalium, mens rotenon ble brukt i Usma og Batnfjordselva. Her kommer rapport fra klorbehandlingen i Driva og Litledalselva.

I denne rapporten oppsummeres metodikk og resultater fra disse klorbehandlingene. I sammendraget står det:

"Behandlingen var totalt sett vellykket, og særlig vellykket gitt de vannføringsmessige utfordringene som rådet i sidebekkene. Dette gir grunn til å forvente at en samlet behandling over totalt to år vil ha god sannsynlighet for å lykkes. I august 2022 ble det gjennomført kjemisk behandling mot lakseparasitten Gyrodactylus salaris i Drivaregionen."

Her kan du lese rapporten.