Forberedelser til reetablering - renovering av Jordalsgrenda

Jordalsgrenda skal nå gå fra stamfiskehus til “klekkeri” for sjøørret fra Litldalen og Usma, og laks og sjøørret for Batnfjorden. Her skal det legges inn rogn fra genbanken, som i all hovedsak skal klekkes til plommesekkyngel og settes ut i de respektive vassdraga.

To nye klekkeskap er nå kommet i hus og det er snart ferdig til å ta imot rogn som skal brukes i reetableringen. Koordinator'n og flere av gutta har stått på for å gjøre dette klart, og vi har fått kjempegod hjelp av Kåre Holten og co i Tekniske tjenester i kommunen for mellomlagring og lasting av klekkeskap.

Les mer om plan for reetablering i Drivaregionen her. (PDF, 2 MB)

Her kommer en bildekavalkade av renoveringsarbeidet som er gjort i stamfiskehuset i vinter.  Alt av rørarbeid er gjort av Tingvoll Rør, som kommer og kobler på vannet når det blir vår.