Skatteoppkreveroppgavene overført til Skatteetaten

Fra 1. november 2020 overtar Skatteetaten ansvaret for skatteoppkreveroppgavene som kommunen har hatt tidligere. Det betyr at det ikke lenger er skatteoppkrever (kemner) i kommunen.

Skatteetaten har med dette et helhetlig ansvar for fastsetting, innkreving og kontroll av skatter og avgifter.

Oppgavene som er overført til Skatteetaten er blant annet innkreving av restskatt, skatt til gode, tilleggsforskudd, forskuddstrekk, arbeidsgiveravgift, motregning, utleggstrekk knyttet til skattekrav, skatteattester og konto-/saldoutskrift for skatt og arbeidsgiveravgift.

Kommunene har fortsatt ansvar for innkreving av kommunale krav.

Se mer informasjon på Skatteetaten sine sider.

Saker til behandling er overført til Skatteetaten

Hvis du har hatt sak under behandling hos ditt gamle skatteoppkreverkontor, er denne overført til Skatteetaten. Du kan ha fått tildelt ny saksbehandler/kontaktperson.

Kontakt Skatteetaten

Kontakt Skatteetaten på tlf 800 80 000,

eller gå inn på Skatteetatens hjemmeside.

Nærmeste skattekontor er i Surnadal,  Molde og Kristiansund.